Jobblördag och annat.. - 29 jan, 2011.

Ja hej igen.

Ännu en lördag har nästan passerat som mestadels bestått av att jobba. 10-15, jepps.

Inskaffade mig Alfapet idag. och har precis suttit och spelat det. Det är faktiskt ett underskattat spel. Det är väldigt kreativt och utvecklade. Man utvecklar inte bara sin verbala förmåga utan även sin fantasi och tänkande. Även sin grammatiska svenska.
Han jag spelar med lägger ordet sork och frågar sedan
- Stavas sork med ett o? Eller med ett å? Trött som jag är så tittar jag på ordet och tänker in det i ett sammanhang och får in pottsork i huvudet.
- Jaa, det stavas med o. Lite sega eller vad? ^^D

Kursen jag tar i tyska har för övrigt börjat. Det känns bra att prata tyska igen. Lite underligt att göra det till ett vardagsspråk i skolan bara. Fick beröm från några av mina klasskamrater hur bra jag var. *Stolt!* Nu ska jag bara få ledigt från jobbet.. 

Nu är det dags för mat och sen ett parti alfapet igen. Därefter blir det Stargate SG-1. Den serien är jättebra! I alla fall första säsongen. Första avsnittet var 1 och ½ timme lång de andra är cirka 40 min. Snacka att den var värd sina 99kr! Jag tycker faktiskt at det är roligare när de besöker andra planeter som ligger efter i tiden inte långt för som The Asgar (aliens). Enligt Brad Wright och Jonathan Glassner så var tydligen åskguden Tor en alien. Hahahaha!

Vi ses folks..

. Sara