innan råplugget börjar.. 28 mars, 2011.

Tja'rå
Innan jag sätter igång med råpluggandet av tyskan vill jag bara uppdatera.. vet inte redigt vad jag ska skriva exakt men aa.. idag på föreläsningen så blev allting helt plötsligt glasklart! Helt otroligt tänkte jag! Men sen två sekunder efter när läraren börjar på något nytt och helt oväsentligt så är jag ett frågetecken igen. Jag frågar rent ut om det kommer på provet och hon svarar: "nej , men det kan vara bra att veta.". Right.. med andra ord, helt oviktigt då..

Denna situation påminner mig om den gången när jag jobbade på Elgiganten och det ringde in en man som undrade vad den Dominikanska Republiken har för eluttag.
Han: "Joo, jag var nyss i USA och ska snart till den Dominikanska Republiken. I USA har det 110 volts eluttag och jag undrar då, kort och gott, om jag kan använda samma eladapter, som de hade i USA, i den Dominikanska Republiken?"

Jag satt som ett stort frågetecken och gapade. Min automatiska reaktion var "How the hell should I know?". Som tur var så sa jag inte det utan fick snabbt som attan slå upp det på Google. Så jag fick lära mig något nytt den gången, den Dominikanska Republiken kör precis som USA med 110volts eluttag. Jag sa vad jag trodde och vilka källor jag utgick ifrån. Jag förklarade även att det inte var mitt område, vilket han förstod. Han tackade mig och sa att han skulle chansa på det. Jag önskade honom lycka till på resan och vi lade på.

Vad skulle jag göra? Jag är inte utbildad inom det men jag var i alla fall serviceminded och hjälpsam. Vilket han var tacksam över. Men seriöst, vilken allmänbildad människa vet det? Förutom de som har varit i just det landet?

Fikade en snabbis med Sazza och Jonas idag. De och Oscar ska dra på en sista minuten till Teneriffa. En hel vecka ska jag vara utan dem. Visserligen är jag redan grymt jävla upptagen med pluggandet och det förmodligen kommer att gå snabbt. Men endå. I will miss you guys! Tur att inte alla åker, de andra är ju fortfarande kvar! :)

Nej, nu är det dags att ta sig i kragen och ta tag i pluggandet. Det blir nog ingen träning ikväll, är fortfarande dålig. Ont i halset har försvunnit, nu är det bara hostan och förkylningen som sitter i.. Jaja, vi får se när jag återkommer härnäst. Tills dess, sköt om er!



. Sara