Oj oj!

Oj oj här har det inte uppdaterats på länge. Jag ber om ursäkt för det. Skolan tar knäcken på mig ^^
Vad som har hänt sen sist? Jao, det är knappt själv att jag vet. Hehe :P Sist jag skrev var jag i Gnosjö och hade varit på Segestad julmarknad, hum hum..
 
Förutom skolrelaterade händelser har det faktiskt inte hänt sådär jättemkt. I helgen tog jag det lugnt. Helgen började med att i fredags så åt jag Tacos, såg på The Smurfs och spelade Little Big Planet. The Smurfs var en bra film, dock kanske inte för de i min ålder ^^ Jag tyckte för övrigt att Gargamel var lite FÖR bra illustrerad. Lite too much faktiskt. Annars en helg okej och stundtals rolig film som handlar om att en smurf (Clumsy) råkar villa bort sig och kommer till människovärlden och några smurfar (bland annat Gammelsmurf, Smurfan och tre till) går efter honom och ska försöka få honom tillbaka. Gargamel hänger på och ska försöka fånga dem. När de väl kommer till människovärlden kan de inte återvända förrän nästa blå måne.
 
Spelet Little Big Planet som vi spelade är ett roligt spel! Det är ett äventyrsspel man antingen kan spela en eller flera spelare. Helt sjukt är det! Fantastisk fantasi de spelproducenterna har :P Både i att designa gubbar och banor! Ett awesome spel för er som är lite udda och gillar äventyr! :) Man kastar bland annat kakor på monster, hjälper som robotar genom banor osv. I lördags blev det plugg för hela slanten och sen film på kvällen. Då blev det Paul! Paul är en jättebra film! Väldigt underhållande! Det handlar om två killar från England som går på Comic-Con i USA och möter på en alien som vill ha deras hjälp med att komma till ett speciellt ställe och bli hämtad av sina egna. På vägen dit jagas de av diverse olika människor som gör allt för att få tag i Paul, alienen. Paul påminner mig väldigt mycket om Roger i American Dad. Vilket jag tycker gjorde filmen avsevärt mycket bättre! Tänk er en liten uppkäftig alkoholist alien ^^D Kan inte bli bättre!
 
Söndag, spenderades med att träna och spela Bingolotto med Annie. Ja jag vet, det låter tråkigt att spela Bingolotto men det var faktiskt helt okej! Det gick snabbare än väntat nu när de har kortat ner det till en timme och bara har med det väsentliga. Dock vann jag inget. Annie vill göra det till en reguljär hobby. Själv vet jag inte..
Idag fick jag (äntligen!) mina classic wii kontroller! Nu jag kan spela Donkey Kong Country 2: Diddy's Kong-Quest! Helt magiskt att återigen få spela det spelet! Jag klarade till andra världen, banan innan bossen innan jag dog för första gången. I still got the skills ^^D
- Man ansluter dem till Wii remotkontroller och sedan är man good to go!
(Om ni undrar vad de kostade kan jag säga att de kostade tillsammans under hundralappen och det var fri frakt!)
 
Förutom mitt väntade paket var det också föreläsning, grupparbete och radioproduktionsarbete som varit på agendan idag. Ojuste! Snart snart får jag mitt Assassins Creed Revelations som jag beställt! So happyhappy *happyface*!
Btw, jag vill bjuda på en bild ifrån första "riktiga" sändningen från radioproduktionskursen. Vårt program "Framtiden Pensionärer" som är ett program för och om pensionärer och oss barnbarn! Ni får mer än gärna följa oss på facebook --> Framtidens Pensionärer
© Martina Gustafsson
- Så ser jag ut när jag är sidekick! :)
Det är för övrigt skitkul att sända radio! Ni som går på Högskolan i Jönköping borde faktiskt komma dit och titta och provsända! Ni kan sända om precis vad ni vill! Bara ni sänder! :D Vi har möte på tisdagar kl 16 utanför radiostudion, som ligger förbi mikrorna och hisstarna och sen till höger på HLK! Kom dit!!
Dags att göra sig iordning för sängen. Jag tänkte lira lite DKC2: DK-Q innan jag sluter mina blå ögon.
Live long and prosper folks!
. Lajka