Söndag, lugna Söndag

Jahaja, söndag igen. Och jag mår som om jag druckit en liter vodka.
Jobbade både i fredags och lördags. I fredags hände nada, verkligen NADA! Så nattkubben stängde tidigare och jag fick inta puben :D Igår jobbade jag hela kvällen i puben, nice! Igår var ju även Eurovision och Harrys är inte de som inte hänger med i svängarna och satte på den kanalen. Lagom då jag började jobba var omröstningen och alla skrek och tjoade för Loreen, Sverige. Och mycket riktigt så vann vi! Alla måste nog ha hört hur precis ALLA på Harrys skrek av glädje. Måste varit en bra kväll också, då många beställde in skumpa för att fira ^^ Mina egna drinkar var en succé och DJ:n spelade sönder Loreens låt och hela 90-talet som vanligt ^^
- En väldigt nice jobbkväll!

Vad kan jag säga mer... B-uppsatsen är snart klar. Nästa vecka är sista veckan att färdigställa den och vi håller på att skriva diskussionen. Sen ska det filas lite på inledningen, sammanfattningen och teorin. Sedan är skiten klar! Jag måste säga att jag är väldigt nöjd med den! Jag är uppriktigt sagt väldigt glad att jag fick skriva med Erica. Det blev väl inte exakt vad som var tänkt från början men jag är nöjd!

I veckan såg jag på filmen Law Abinding Citizen. Den handlar om att en man och hans familj blir brutalt utsatt för misshandel. Mannen överlever men inte hans dotter och fru. De båda misstänkta fångas och en får dödsstraff medan den andra få fem års fängelse, men släpps ut efter tre år. Han som får dödsstraff får först sitta i fängelse i tio år och sen får han dödsstraff. Mannen som blev utsatt för misshandel vill nu visa rättsväsendet vad för skurk de släppt lös och hur korrupt rättssystemet är. Så han mördar den kvarlevande skurken på ett brutalt sätt. Han sätts i fängelse, först i en vanlig cell men där mördar han sin cellkamrat. Han sätts då i isoleringscellen och där begår han massa massmord på båe polismän och högt uppsatta tjänstemän. För att se hur han gör detta och hur det går se filmen! :D Jag lovar, den är fan bra!

För er som vill se trailern! --V
Law Abinding Citizen

Nää, det är väl dags att äta något för att sedan kunna träna. See ya!



. Sara Lajka