Tänk..

.. att få komma hem till en nystädad lägenhet. Tänk att få komma hem till någon som ligger och "väntar" (sover) i sängen. Tänk om någon väntade med en nylagad middag till mig när jag kommer hem. Tänk om någon gav mig blommor, choklad eller dylikt. Tänk att få komma hem till en lägenhet fri från disk. - Det hade varit guld.
 
Även småsaker såsom att damma eller dammsuga en liten del av min lägenhet hade varit guld värt. Att någon hade handlat åt mig eller lagat en god middag. Att någon står och välkomnar mig hem med öppna armar. Att någon som sa hur mycket jag betyder för dem. Någon som saknar mig. Någon somm alltid finns där..
 
Om jag hade haft nyckeln till mina nära och kära (och som bodde nära) så skulle jag överraska dem med minst ett av de ovanstående någon gång. För det är verkligen så mycket ni betyder för mig! Men nu äger jag ingen nyckel till någon.. Nu blir det inga middagar, blommor, nystädad lägenhet. Jag kan inte ligga och vänta på någon heller. Jag kan inte ens stå med öppna armar och välkomna er hem.
 
 
Tänk om.. Tänk att..
Tänk om.. Tänk att..
 
 
 
. S - L