Tre typer av Monopol

Helgen har varit relativt lugn, vilket har varit väldigt skönt med tanke på att jag är halvsjuk. Halsen har varit tjock, bihålorna har varit ömma och öronen med. Nu är halsen bara tjock och hes plus att jag har hosta. Det finns absolut ingenting positivt med att ha hosta förutom att man känner att magskulerna man inte trodde man hade verkligen existerar och börjar ömma. Två typer av hosta också, hosta pga halsen och astmahosta. Ja det finns något som heter så faktiskt. Obehagligt att kippa efter luft mellan hostningarna.  Aa just det ja, en lugn helg. I fredags skulle jag gå och träna men bestämde mig för att vila istället, vilket var smart av mig! Så jag drog till Annie på kvällen. Hon bjöd på smoothies
© Sara Lajka
 
och när vi satt och sippade på dem spelade vi Alfapet
© Sara Lajka
 
Vi spelade även monopol. Jag vann på Alfapet Dock så gick det inte så bra för mig på Monopol till en början. Hon började bygga hus på den första gatan
© Sara Lajka - som jag naturligtvis hamnade på.. men jag klarade mig! Sen började hon bygga hotell på både denna och nästa gatufärg
© Sara Lajka
- som jag lyckades undvika!
 
Medan hon byggde hotell på de billigaste gatorna så byggde jag fyra hus på de rosa gatorna som hon hamnade på två gånger! Första gången gick med nöd och näppe bra. Hon fick sälja av en del tomter för att kunna betala de 17.500 Monopoly Dollas. Andra gången gick det inte så bra. Hon sålde av lite till men det räckte inte. Så jag VANN!! :D:D YAY!!
 
I lördags så tränade jag, vilket förmodligen inte var så jättesmart då jag fortfarande var dålig. Jag blev inte sämre utan lite bättre faktiskt. Tränade dock inte så jättehårt. Sen drog jag till Oscar som numera bor i Jönköping, men bara på helgerna. Jag, Oscar, hans sambo, Sazza, Jonas och Jonte spelade Monopol Här och Nu med andra ord Monopol med kreditkort. (ja jag vet, ännu ett Monopol!). 
© Sara Lajka
 
Det gick inte så bra. Jag hade otur och hamnade i fängelset mer än jag hann köpa gator. Jag hade minst pengar när vi avslutade men ägde ändå tillslut den bästa gatan. Oscar vann :P Jeaffla turgubbe! ^^ 
 
Idag är det söndag och vad har jag gjort? Jag vaknade vid tio - halv elva men gick inte upp förrän typ kvart över elva och gjorde iordning mig och städade lite. Vid ett kom min far och vi drog till Ikea och åt. Kändes konstigt att gå dit en helg utan att se en viss person. Sedan pantade vi mina pantflaskor och burkar. 51 kronor rikare, kaschiiing!! ^^  Jag hittade även 50 kronor så idag har jag "tjänat" 101 kronor utan att knappt lyfta ett finger. Efter det drog vi hem till mig och fikade kaffe med lussebulle. Sedan tog vi båda en powernap och diskuterade olika saker. Det var trevligt. Han på soffan och jag i sängen, halvslummrandes. Sen åkte han hem. Vad har jag gjort sedan klockan fyra egentligen? Inte så mycket, kollat på TV, spelat lite, diskat, ätit halva pepparkakshuset som han hade med sig. Jag har även tittat över mitt reportage och packat min väska inför morgondagen. 
 
Jag tänkte sätta på mina PJ's och lägga mig i sängen tills jag slummrar in. Kurera mig. Imorgon blir det träning igen! Woop wopp! ^^ Ingen bra idé egentligen tror jag. Denna veckan har jag spelat tre typer av Monopol, första i tisdags vilket var Monopol Miljonär som jag vann. Det andra var det första Monopolet som jag också vann! Det tredje sista var Monopol Här och Nu som jag tyvärr inte vann. Aja två av tre är ändå inte illa pinkat!
Det har varit en väldigt bra vecka faktiskt trots mitt tillstånd. Jag undrar vad nästa vecka har erbjuda :)
Pöss haj!
 
 
. S - L