Check!

I helgen spelade jag ut Epic Mickey 2 - The Power of two!
 
Kände att det legat för länge så jag tog tag i det och klarade ut det. Nu är det bara siduppdragen och samlingsuppdrag kvar :)
 
Måste dock säga att jag är lite besviken på den sista bossen. Den var lite för lätt. En av småbossarna var ju faktiskt svårare än sista bossen där man skulle möta den galna doktorn. Och SPOILER! Han ÄR och har ALLTID varit ond! Dvärgen Prescot är arg på Musse och Kalle för att de valde någon skatt före honom? Fattade inte riktigt det men aja, han får väl vara arg då.. Sedan finns det tydligen två avslut, ett "positivt" och ett "negativt". Naturligtvis avslutade jag spelet på det negativa sättet. Tydligen så gjorde jag "fel" sidouppdrag i själva handlingen innan jag mötte den galna doktorn. Weird. Kom och tänka på det förresten.. så fanns det faktiskt en del saker i det spelet som var sådär dolt. Klurigt x)
 
Sammanfattningsvis var det ett roligt och fantasirikt spel! Det är mycket bättre än Lego-spelen där man bara ska förstöra och bygga upp allt och fånga de onda och goda karaktärerna beroende på vilken sida man spelar. I alla fall på Lego Batman. Här ska man ju ioch för sig måla eller tunna ut som Musse gör eller ge ström åt olika elapparater som Kalle Kanin gör. Men det krävs ibland mycket tankekraft bakom vissa uppgifter. Ibland blir man fan knäpp på dem och ibland är de så uppenbara att det går inte göra fel. Bra blandning av variationer där. Utvecklade och kreativt! Plus att bakgrunderna var fina gjorda! Nästan som Rayman, där alla bakgrunder är handritade. Okej bakgrunderna i Epic Mickey 2 kanske inte fullt lika fina som i Rayman. Men lite den känslan!
 
Kan knappt vänta tills trean kommer ut! Epic Mickey 3 - Pete's Revenge.
Woopa!
Publicerat i Spel
Taggar: Wiigames / epicmickey2 / epicmickey2thepoweroftwo / games / nintendowii / spel / tvspel / videogames
#1 / / Alvis:

Hej! Vilken jättesöt och läsvärd blogg du har, Verkligen! :)

Kika gärna in på min blogg och lämna en kommentar eller två.

Vem vet, min blogg kanske är något i din smak? SE DEN GÄRNA!!

Ha en bra dag, Kram! ^^