Då var det dags

Hej kompisar.
Tyvärr blev det ingen jobb för mig mer denna veckan då jag dragit på mig en förkylning med tillhörande feber och snuva. Jag visste att det var dags då jag hade symptomer för det hela veckan. Frågan var väl bara när det skulle bryta ut. Jag väljer ju inte själv att vara sjuk men jag valde att stanna hemma ifrån jobbet så jag inte smittar mina kollegor. Klart att jag mår dåligt över att vara hemma då jag inte vill sätta mina kollegor i skiten. Men ja, hälsan går ju först. Nog om det!
 
I måndags så köpte jag en ny bur till Moni då jag tyckte att hennes nuvarande bur är för liten för henne.Hon klättrade nämligen mycket i gallerburen. Moni, hon är en liten dvärghamster med mycket spring i benen. Inte så konstigt egentligen när hon är 13 veckor gammal :) Så det var dags för en större för henne. Jag köpte den största samlalådan från IKEA, den på 130liter tyckte jag borde räckte :)
Jag köpte också två stycken tidskriftssamlare i trä som jag använder som plattformer för att få lite variation. 
 
Resultatet!
 
En del saker hade jag redan sen tidigare. De saker som är gjorda av glasspinnar har jag gjort själv ^^ Jag måste säga att jag blev sjukt nöjd! Tror även att Moni trivs bättre nu när hon har mycket mer plats än innan. Jag köpte också ett lock ifall det skulle bli aktuellt. Haha hon är för söt. Hon springer som en galning i sitt hjul, hihi ^^