Varandras motsats

Tjennaaa amigos!
Idag är det måndag kväll och jag tackar som fanken för det. Har haft en riktigt jäkla påfrestande dag. Dagen började med att min chef skjutsade mig och två kollegor till två bilfirmor som hade fixat våra bilar. Jag fick vänta på min bil i en timme. De skulle fixa handbromsen och tydligen en extra nyckel (reservnyckel) då min reservnyckel har försvunnit(?). Som sagt i en timme fick jag vänta för att de riktigt klantade till det för sig. De lyckades inte att länka reservnyckeln plus att de "länkade av" ordinarie nyckel. Såååå bilen kunde inte starta överhuvudtaget.... Omg liksom! Stressen som uppstår när tiden går och jag måste åka.... Så jag fick låna en bil av dem, en boxbil med bakgavellift.
 
Väl tillbaka på stationen fick jag byta bil med en kollega då han behövde en större bil plus att jag inte tidigare har kört en boxbil med bakgavellift. Extremt stressigt plus att vi alla var sena plus att köra en helt okänd bil, ja men det kan ju bara båda gott.. eller? Ingen spolarvätska i bilen heller och när jag väl skulle fylla på den fick jag inte upp motorhuven för den hade fastnat (?). Så var 20e minut fick jag gå ut och kasta vatten på rutan för att få bort skiten som inte gick bort med vindrutetorkarna eller som hade torkat in. Ingen gps hade jag heller så att hitta bland privatarna på väster i Jönköping var ju nästan omöjligt då jag inte är så förtrogen med det området ännu. Mobilen då tänker ni? Joo den tänkte jag använda men han som brukar köra bilen hade blåst ut den sista cigarettutaget så jag kunde inte ladda min telefon och knappt därför använda den. Mitt batteri är nämligen inte var det brukar vara. Snål användning blev det. Men ja jag hittade rätt bra ändå och allt blev levererat. :) Jag kirrade biffen :D
 
Igår var däremot motsatsen till idag, en riktig mysdag ^^ Som jag redan skrivit i förra inlägget (läs HÄR!) var jag och Phoi och käkade på Pinchos och såg på Doctor Strange. Så mysigt var det! :D
Min planka är den understa, jag åt bläckfiskringar, sötpotatispommes, ostbollar, baconlindadedaddlar, bbq glaserde kamben och laxrullar. Till detta drack jag ett riktigt gott alkoholfritt glas bubbel :)
 
Jag toppade av min middag med en blåbäspannacotta.
Var lite besviken på denna då den inte smakade så mycket blåbär :/
 
Sen traskade vi vidare till SF och hämtade ut våra biljetter till Doctor Strange. Salen var nog inte ens halvfylld, rätt skönt faktiskt. Vi hade nästa sista raden helt för oss själva. Det satte nog bara en människa precis bakom oss och resten nedanför. Som tidigare nämnt är Doctor Strange en fantasy och äventyrsfilm toppat med action. En riktigt bra kombination om du frågar mig! Jag är en sucker för specialeffekter något som filmer hade rätt gött med :) Handlingen var rätt okej. Han liknade Dr House väldigt mycket i sin karaktär. Jag tycker Dr House är rätt sexig faktiskt så ett plus! ;) Vill inte avslöja för mycket men i korta drag handlar det om att Doctor Strange är med om en hemsk olycka och försöker att hitta en väg tillbaka till sitt liv igen. Men han hittar mer än väntat :)
 
Nästa helg ska jag förmodligen se J.K. Rowlings nya film Fantastiska Vidunder Och Vart Man Hittar Dem med Annie :)
Jag gillade Harry Potter så denna blir nog spännande :)
 
Nähe du, dags för sängen. Förhoppningsvis är min bil klar imorgon. Förhoppningsvis.
 
 
Toodeloo!