Jul i stugan

Tja dudes och dudettes!
Idag är det Anders-dagen och ingen snö syns till! Vilket betyder att vi (förhoppnignsvis) kommer att få en vit jul :) Låt oss hoppas! Halt som attan var det idag i alla fall.
 
Detta inlägg kommer en aningen sent men ja jag har inte riktigt hittat tiden till att hinna skriva det förrän nu :)
 
I helgen (läs lördags) bestämde jag mig för att städa hela lägenheten. Jag moppaded även golvet på toaletten (välbehövligt!). Därefter påbörjade jag pyntningen inför söndagen som då var första advent. Jag strök julgardinerna och fixade sedan till dem lite då limmet för fästet hade släppt lite. Som jag tidigare nämnt fick jag de mesta av mitt julpynt från far min då han inte ville ha det kvar och tyckte att jag och syster skulle dela på det. Sagt och gjort. Sparade in en hel del pengar då julpynt är överdrivet jäkla dyrt. Det lilla julpynt som jag köpte gick ändå på över 300 kr.... och då köpte jag väldigt lite! Typ lite mossa, stearinljus, tre tomat (två i tyg), lite glitter, "god jul"-bokstäver, sådana där dekorationer till ljusstakar och en löpare till barbordet. Jag valde dock att inte köpa en julgran då det är mycket jobb med det.
 
Ironiskt nog är jag fortfarande inte klar med pyntandet. Det blev lite sent så jag orkade inte fortsätta. Men ja det är lite kvar att göra såsom att byta ut stolsdynorna i köket, sätta upp julstjärnan och lägga prydnadskuddarna i soffan. Sen ska det vara klart :) Vad tycker ni?
 
Hur ser det ut hos er? Länka gärna bilder från er blogg eller sida :D
 
På söndagen tände jag det första ljuset :)
 
Imorgon ska jag och en jobbkollega börja med tomteluva på jobbet :) Jag ska variera lite och köra glitter ibland och luva ibland. Självklart åker ju mössan på om vädret kräver det.
 
Ska försöka leta upp luvan nu. :)
 
 
Pöss!