Dålig

Hey duderinos!
Jag har varit lite dålig på att uppdatera den senaste veckan. Har varit rätt upptagen med diverse saker. I söndags tränade jag body combat och tänkte gå på Sh'Bamen i måndags. Men det blev inte av :((( Hade sådan jäkla träningsvärk pga body combaten men hade tänkt träna ändå. Det som sket sig var jobbet. Jag hade bokat pass till 18.45 men pga jobbet blev jag så passsen att jag inte hann hem och byta om och åka tillbaka i tid.
 
Jag bestämde mig då i onsdags att ta med mig träningskläderna till jobbet och åka direkt efter jobbet till gymmet. Jag valde att inte förbokade body combat-passet utan ta en drop in-biljett istället. Funkar lika bra :) Fick däremot stressa dit igen då jag träffade en bekant som jag inte sett på två år. Vi stod och snackade lite :)
 
I veckan har det varit en hel del samtal till olika vårdcentraler angående olika mediciner och annat som måste fixas. Nästa fredag har jag en tid hos astma-och kolmottagningen. Han som skrev ut min astmamedicin har lagt ner sin klinik. FUUUUUUNNNN... not. Det var ju inte så att han förde journaler på det. Jag måste alltså till en astmaläkare och göra tester så de kan avgöra om jag behöver byta medicin eller inte. Hon jag pratade med sa att jag har en rätt stark medicin just nu och att man inte får den sådär "lätt" som jag hade fått. Man måste ha en rätt svårt astma då. Hon sa även att de finns billigare och bättre mediciner än just den. WTF? Så... jag har betalt 1800kr för tre stycken helt i onödan? Det enda positiva är ju att jag fått billig pris på apoteket då jag kommit upp i högkostnadsskyddet så snabbt. Oh well, you live and you learn. :P
 
Oh what else..? Jo, igår, fredag, blev jag hemma då jag hade migrän. Utöver den massiva huvudvärken och ljuskänsligheten var jag också yr och illamående. Har varit yr och illamående de senaste två dagarna innan fredagen. Plus att jag hade ondare i nacken än vanligtvis.
 
Idag, lördag, jag har varit hos optikern och gjort en synundersökning då jag behöver nya linser. Ja för er som inte vet har jag egentligen glasögon. Jag har astigmatism, också kallat brytningsfel. Plus ett litet synfel, är överysnt. Jag kan se utan linser och glasögon. Det är bara när jag måste koncentrera mig som jag egentligen behöver glasögon. Men för att inte anstränga ögogen i onödan då jag lätt kan få spänningshuvudvärk pga av överansträngda ögon, är det rekommenrat att jag ska använd glasögon och linser hela tiden. :P Enligt henne såg allt bra ut och ingenting behövdes ändras :)
 
Annars idag ska jag inte göra så mycket faktiskt. Tror jag ska sätta på ett tvätt och dammsuga lite. Umgås med mina bebisar :)
 
Imorgon, söndag ska jag träna igen. Denna gången är det Sh'Bam! Egentligen är det body combat igen men det har blivit inställt?? Tycker att det är konstigt att hon inte sa något i onsdags.. Jaja det ska bli skoj :) Har ju missat en del Sh'bam-pass. Ska även fika med bestie :) Nästa söndag fyller hon år! :D
 
Vad gör ni i helgen? :)
 
 
Adios!