Tokyo 18

Igår lördag var jag och Phoi och käkade ett sushiställe som heter Tokyo 18 här i Jönköping.
Jag åt detta :)
Förrätt: Sakana Tataki
Wakame Sallad (sjögrässallad) som tillval
Huvudrätten: Avocado och laxsushi med 2 nigiri
Greentea drink: gin, grönt te och en citron skiva
 
Jag gillade atmosfären och inredningen. Maten var väldigt god dock tog det väldigt lång tid att få den. Väntetiden var nästan löjligt lång och jag var faktiskt på väg ut från restaurangen en gång. Tydligen hade de någon ny i köket. Kanske skulle ha tagit in denne i veckan och inte under helgen då flest människor äter ute. När jag ringde och bokade bord då fanns det inget ledigt eftersom det tydligen var fullbokat. Innan jag ringde dem hade jag skrivit till dem på Facebook och frågat efter bord. Men jag tänkte att jag ringer istället. Efter samtalet fick jag svar på messenger och fick ett bord bokat. Jag tycker att det var konstigt att jag fick ett bord via messenger men inte via telefonen. Udda. I övrigt var det lite dyrt men värt det då det var extremt gott och välgjort. Jag kan tänka mig att gå dit igen om de gör något åt väntetiden :)
 
Någon annan som varit där och ätit? :)
#1 / / NORRSKEN EMMA:

så gott de såg ut! blir smått hungrig =)

ha en bra dag
kram

#2 / / Miss Baby Peaches:

Sushi är ju SÅ himla gott!

Svar: Åh ja det är ju det! Älskade förrätten! :D
Sara Lajka