Utflykt till det okända

I lördags åkte jag ner till mina hemtrakter för att träffa min far. Han fyllde år och hade en hel eftermiddag planerad för oss. Han sa inte var vi skulle utan bara att det tog en timme dit ungefär och att jag skulle vara där nere kl 10. Sagt och gjort, kl 10 stod jag där nere och väntade med spänning på vart vi skulle hän. Vi åkte mot Hestra, sen mot Grimsås, förbi Nittorp och Limmared till ett ställe som heter Länghem. Där stannade vi på ett ställe som heter Hofsnäs Herrgård. Ett café/restaurang mitt ute i skog. Väldigt fint där. Det ligger mellan två sjöar.
Vi åt Plum med potatis, grönsaker med tomatsås och en dressing på sidan. Mums!
 
Efter att vi anjutit en god lunch åkte vi vidare längre in i skogen mot ett ställe som heter Torpa Stenhus.
 
Torpa Stenhus är ett slags slott som bygdes sent 1400-tal för att skydda landet mot invaderande danskar. Imponerande faktiskt. Dock valde jag fel skor för detta. Jag tog klackskor. Klackskor mot stengolv = AJJ! Men det var trevligt :) Kul att lära sig lite historia. Sen gick vi till ett café som låg precis nedanför och fikade innan vi for hemåt. 
 
På vägen hem såg vi massor av vitsippor! :D
 
 
Pöss.
 
#1 / / Miss Baby Peaches:

Det ser otroligt mysigt ut!: D