en liten uppdatering... - 24 Januari, 2011

Ibland är mitt liv underhållande. Det ringde en tant och frågade vad hennes Volta dammsugare kostade när hon köpte den.

Jag: När köpte du den?
Hon: Jaa, det var många år sedan..
Jag: Jaha..
Hon: Jag undrar vad den kostade då?
Hennes dammsugare som hade utgått ur sortimentet, så jag bad om hennes namn för att söka i historiken i den butiken hon köpte den i.
Jag: Vad heter du?
Hon: Hurså?
Jag: Jag ska söka på dig i historiken..
Hon: Nej, på den tiden tog de inga namn när de sålde..
Jag: Eh okej..? (skämtar hon?)
Hon: ..men jag heter iaf xxx xxxxx..
Jag: I vilken butik köpte du den i?
Hon: i xxbutiken.
Jag börjar slå i programmet men hittar ingen order.
Hon: .. vid närmare eftertanke var det nog min man som köpte den..
Jag: Vad heter han då?
Hon: xx xxxxxx..
Efter en halv minuts letande efter honom och Volta dammsugaren ser jag att hon köpte den för tre år sen.
ag: Den kostade xxkr och du köpte den för tre år sen i slutet av xx..
Hon: Oj, så du hittade mig?
Jag: Nej din man..
Hon: Oj! Jag visste inte att man kunde göra så nu för tiden! Helt fascinerande!
Jag trodde jag skulle dö av skratt och fick göra allt för att inte falla i gapskratt!
Hon: Ja men tack så mycket då!
ag: Inga problem! Tack själv.
Hon: Tack. hejdå.
Jag: Ha det så bra, hej. *klick*
Seriously, jag dog nästan av skratt ^^'D

Ett annat samtal jag fick idag var om att en student ville ha vitvaror till sitt extremt lilla kök på 114cm i bredd på långsidan.
Hon: Jag har ett extremt litet kök på 114cm och vill ha diskmaskin, spis + häll och kylskåp.
Jag: Ska du få in allt det där på 114cm?
Hon: Ja, allt får högst vara 38cm i bredd vardera.
Jag: Eh jaha.. jag kan ju säga dig redan nu att det inte existerar några vitvaruprodukter som är mindre än 50cm i bredd.
Efter tjugo minuters letande och velande efter alternativa produkter så fick jag säga som det var.

Jag: Asså i ärlighetens namn så vore det bäst om du går in i en butik och pratar med en säljare som kan ge dig förslag på hur du ska göra. Måste du verkligen ha en integrerad diskmanskin om du är student?
Hon: Ja det kanske är bäst.. Oja! Jag tänkte inte diska för hand!
Omg, bortskämd tänkte jag..
Jag: Asså för att du ska få plats med allt så måste du typ ställa en bänkdiskmaskin på ett 85cm högt kylskåp med en skiva i mellan och köpa en spis på 50cm.
Hon: men kan man ställa en varm diskmaskin jämte en kall kyl?
Jag: Hur ska du annars få in allt i ditt extremt lilla kök?
Hon: Jaa det är sant..
Vi fortsatte prata i tio minuter till..
Samtalet varade i cirka en halvtimme och det slutade med att hon tackade för min hjälp och sa att hon skulle följa mitt råd som jag gav i början av samtalet och gå in till en butik och få hjälp.

Min vinter/stresseksem är för övrigt tillbaka.. Har både i armvecken och lite vid handleden. Så är hydrokortisonen snart slut med..

Dagen gick relativt snabbt idag, allt för jag har fastnat i "Cat Physics" appen till iFånen. Där man ska hitta den kortaste vägen från en katt en annan med verktygen man har. I detta fall är verktygen olika pilar.

Jättekul! Tills jag fastnade vid en bana som heter "5 buttons, 1 trapdoor". Enkelt som det är ska man hitta den rätta knappen, trycka på den som öppnar upp för den andra som är inlåst där, sen vidare in dit. Problemet är inte att hitta knappen, för det har jag redan gjort. Problemet är att skiten inte går att trycka in hur mkt kraft än jag använder. Så jag är fast..hur jävla roligt är det?

Sova nu, ensam... Natti!


Sara .