tv-seriefantast.. - 31 jan, 2011.

Det är väl dags att sova egentligen.. tja fast..

idag, utökade jag min tv-serietittande med att köpa Stargate SG1:s samlingsbox. 10 säsonger + 2 filmer! Omg! Det blir Stargate i ett halvår framöver! Men jag är inte bitter.. tvärtom! Har nästan tagit migigenom den första säsongen som köptes för 99kr på Ica Maxi. Det är cirka 3-5 avsnitt på varje disk. Tre på den första fem på de andra två och tre på den sista som vi precis har börjat på. Det bästa avsnitten så här långt tycker jag var "Tin Man" och "Enigma". Även "Thor's Hammer".

"Tin Man" handlar om att Stargate SG1 teamet åker till en planet där en man (den sista av sitt folk) sköter maskiner som håller honom vid liv. Han är en robot. SG1 som kommer dit utforskar stället men blir omkullslagna och medvetslösa. När de vaknar upp, är de alla fyra mänskliga robotar. Den sista mannen av sitt folk heter Harlan. Teamet försöker desperat att hitta sina kroppar och bli normala igen. Ett bra avsnitt tycker jag!

"Enigma" handlar om att SG1 teamet åker till en planet där en aktiv vulkan härjar. När de precis ska "ringa" hem så märker Daniel Jackson att de ligger döende människor kring porten. Teamet räddar dessa tio överlevande människor och försöker hitta ett hem till dem. Dock är anser de att Jordens teknologi är "primitivt" och nekar varje plats utom en, och där bor "The Nox". Ett folk som även de ansåg att Jorden var primitiva. Ledaren över de tio människor är dock reserverad och litar inte på Stargate-anläggningen.

I "Thor's Hammer" blir Teal'c och Jack O'Neil strålade till en labyrint där de ska försöka finna en väg ut. Problemet är att enda vägen ut är genom en port där Tors hammare vaktar och dödar alla goa'ulder som kommer dess väg. De måste alltså hitta ett sätt att komma ut utan att Teal'c goa'uld larv dör.

Vi har ju som sagt bara börjat med Stargate äventyret och det ska bli kul att se de andra säsongerna med! Stargateboxen kostar 1.499kr!
Annat som har hänt i mitt liv.. samtidigt som vi köpte Stargateboxen så köpte vi även The Big Bang Theory boxen! OMG! Säsong 1-3 för 399kr på cdon.com! Så värt det! Men det får vi, eller snarare jag ta att titta på efter Stargate-kapitlet.


Nää *gäääääsp*. Dags att sova nu. Imorgon blir det att jobba, träna och att fixa till ramen som jag köpte till min Rammsteinplansch.
Natti folks!

. Sara
Publicerat i Serier