Intensiv vecka

Efter en rätt intensiv jobbvecka får jag nu min första lediga dag, söndag. En bra dag att vila upp sig på kan man tycka. Jag håller med! Dock så måste jag städa, tvätta och diska. Inte vad jag direkt vill spendera min söndag med. Funderar på att skippa allt det där och spela antingen Diablo III eller något annat roligt. 
 
Måndagen jobbade jag på kurirjobbet och drog sedan till Bålsta med en arbetskamrat. Vi fick hyra bil, en svart Volvo V40. Fett nice faktiskt ^^  Väl framme väntade våra andra kollegor från andra orter på oss. Efter att ha fräschat upp oss lite, käkade vi middag tillsammans med dem. Första kvällen var rätt intensiv och det blev inte mycket sömn då det fördes en massa oväsen utanför vår dörr.
 
På tisdagen satte utbildnigen igång! Aronsborg bjöd på god mat, trevlig personal, fina rum och varierande människor som alla va där för samma syfte. Att bounda med arbetskamrater och utbilda sig. Naturligtvis var vi inte ensamma på hotellet utan vi var ackompanjerade av andra företag. Fick även chansen att träffa på en gymnasiekamrat som jag inte sett eller pratat med på flera år.
 
Från tisdag till fredag hade vi utbildning. Sista dagens handlade det om säkerhet av olika slag. Efter sista provet var gjort fick vi våra certifikat och utbildningspass där vi får stämplar om vilka utbildningar vi har tagit. Vi fick även en liten hälsning av de två som hade utbildat oss. Den mest rörande och bästa var "Sara, jag hoppas att du fortsätter hos oss för vi behöver personer som dig på FöretagX." Vad säger man? Jag blir rörd :')
 
Allt som allt var det en informativ och kul utbildning! Jag lärde mig en hel del av hur stort företaget är och hur boerende vi är av varandra. Att vi alla gör rätt och har ett enormt kundfokus. För mig var vissa delar självklara och andra lite nytänkande. Dock så strävas det efter att vi beter oss och gör på samma sätt för att ge bästa möjliga servicen. 
 
Jobbade igår som bartender. Det var mycket folk, högt tempo och stressigt. Känns skönt att känna sig levande! xD
 
* Veckans höjdpunk var nog att få bli bortskämd på hotell med asgodmat (har nog gått upp flera kilon) och slippa laga den själv, ha finbäddad säng varje dag, att få komma tillbaka till Jönköping igen och känna sig kunskaper rikare efter en lyckad utbildning!
 
* Veckans sämsta var nog delen då jag fick för lite sömn pga allt väsen på nätterna samt arbetsskadan jag fick igår.
 
Ta hand om er!
#1 / / SamenSammi:

Tja, hur var bartendern-jobbet? något du kan tänka dig att prova igen?

önskar dig en glad midsommar i förskott

Samen

Svar: Hej. Jag jobbar redan som bartender. Har gjort det i de senaste 3-4 åren :P
Sara