På rymmen

Tjo!
Är riktigt trött just nu. Funderar på att sova faktiskt. Sov inte så bra i natt. Först väckte Ingo mig och höll på och tugga satan på inredningen. När jag väl lyckades somna om efter det hörde jag helt plötsligt något krafsande i hörnet vid planscherna i sovrummet. Jag typ flög upp ur sängen och visste direkt att Doris var på rymmen. Jag skyndade mig bort till planscherna och i ett svep fick jag tag i henne. Hon blev så klart lite rädd och jag med! Jag undrar hur länge hon hade varit på rymmen? Hur tog hon sig ut? Sååå jag ägnade en liten tid åt att möblerade om i hennes bur plus att jag lade på locket på sniskan så det täckte halva buren. Hon måste ju få luft och sen lade jag på påsen med badsand på locket så hon inte kan öppna det. Jag sov oroligt resten av natten.. Hon verkar lite omskakad men okej. Inga skador vad jag kan se :) Lilla Doris är så försiktig av sig :P 
 
Jag hade möblerat om i hennes bur efter jag rengjorde den och då satte jag huset lite illa till. Det finns liksom en kant i Ikeas Samla bur som hon förmodligen lyckades ta sig upp på och därmed ut ur buren. Sen har jag varit rätt generös med kutterspån. Hon fick mer än hon brukar få. Jaja inget allvarligt skedde den här gången och tur var väl det! Vill inte tänka på hur det kunde ha slutat :/
Fina Doris
 
 

Godnatt gott folk! 

Publicerat i Pälsklingarna
Taggar: doris / hamham / hamstergram / hamsters / hamstersofinstagram / pårymmen